7. august 2013

Lofoten heier på Arctic Race of Norway!

8. – 11. august er det klart for årets store begivenhet i Nordland; det internasjonale sykkelrittet Arctic Race of Norway. Fredag kommer sykkelsirkuset på 20 lag, hver med seks ryttere, i tillegg til støtteapparat, over 300 følgebiler, fire til fem helikoptre og ikke minst media, trillende innover lofotveiene.

Tour de France har et entusiastisk publikum, som med vindruer i håret for å promotere fransk vin heier frem syklistene. Hva er vel mer naturlig enn at vi Lofotværinger løfter frem vårt gull, nemlig torsken?

Lofotprodukt har kommet opp med denne ideen for å skape liv og blest langs sykkelrittets løype. Når media fra 140 land viser tv-bilder fra vår vakre region, syns vi det er naturlig at også torsken kommer med. Det er jo tross alt den vi har bygget store deler av samfunnet vårt på her ute i havgapet gjennom tidene.

Litt galskap må selvsagt også til for å komme gjennom på tv-skjermene når vi konkurrerer om oppmerksomheten med verdenseliten i sykling, samt verdens vakreste natur.

19. august kommer Lofotprodukt med en ny tv-kampanje som er spilt inn i Lofoten. I reklamefilmen løfter vi frem nettopp torsken. Med en god porsjon humor påstår vi at Lofotingene gjennom alle tider har kjent til torskens hemmeligheter, nemlig dens mange «helbredende effekter», og at den hjelper mot det meste. I så måte er dette stuntet også en oppvarming til reklamefilmen.

Kanskje hjelper torsken de norske syklistene til å vinne gull også, nå som den tas med ut i løypa!

Følg med på Arctic Race-sendingene på TV2 – kanskje dere får øye på en torsk!

Heia Lofoten! Heia Arctic Race of Norway! Hold i torsken!

Les mer her

bilde

Bookmark and Share