31. januar 2014

Lofotprodukt i eliteklassen blant markedsførere

F.v. Kim Thorvaldsen (Creative Director, MEC), Hallvard Aase-Nilsen (Research Director, MEC), Camilla Beck Sætre (Markedssjef, Lofotprodukt AS) og Morten Polmar (Konsulent, Try).

F.v. Kim Thorvaldsen (Creative Director, MEC), Hallvard Aase-Nilsen (Research Director, MEC), Camilla Beck Sætre (Markedssjef, Lofotprodukt AS) og Morten Polmar (Konsulent, Try).

Under Annonsørforeningens prisutdeling ANFO Effekt denne uken stakk Lofotprodukt AS av med en av to hederspriser. Med reklamekampanjen «Hold i torsken» fikk de tildelt årets Innsiktspris for grundig, strategisk markedsarbeid.

Prisutdelingen ANFO Effekt er Annonsørforeningens virkemiddel til å fremme fremragende, målrettet og dokumenterbart markedsføringsarbeid. På utdelingen torsdag denne uken var Lofotprodukt en av over 100 ulike bedrifter som konkurrerte om heder og ære for sine markedsføringscase.

Tok hjem en av to hederspriser
En av kveldens to hederspriser var årets Innsiktspris. Over hundre markedscase var vurdert til prisen, som hedrer grundig strategisk forarbeid i markedskampanjer.

– Jeg ble overveldet da Lofotprodukt ble ropt opp som vinner av årets Innsiktspris. Som «førstereisgutt» på Anfo Effekt, med kun ett års fartstid på tv og i konkurranse med betydelige bedrifter som Tine, DNB, Mills, Lilleborg med flere, er det fantastisk gøy for oss å få en slik tungtveiende anerkjennelse. Dette viser viktigheten av det arbeidet som er lagt ned gjennom mange år for å bygge merkevaren Lofoten. Vi føler nå at vi virkelig er med i «eliteserien» av markedsførere, forteller en fornøyd markedssjef i Lofotprodukt AS, Camilla Beck Sætre.

Bronse til Hold i torsken
I forkant av prisutdelingen var Lofotprodukts reklamekampanjen «Hold i torsken» nominert til pris i kategorien «SMART». SMART-prisen gis til den virksomheten eller det merket som best har klart å oppnå og dokumentere svært gode resultater fra sin markedsføringsinnsats.

Blant 45 innsendte case, stakk Lofotprodukt av med bronsemedaljen. «Med det humoristiske, modige og differensierende caset «Hold i torsken» står Lofoten ut som en befriende underdog i konkurransen» heter det i juryens begrunnelse for tildelingen.

The show has just begun!
Kommunikasjonsbyrået MEC, reklamebyrået Try/Apt og produksjonsselskapet Pravda har bistått Lofotprodukt AS i ulike stadier av utforming og produksjon av reklamekampanjen for Lofoten. Markedssjef Beck Sætre sendte dem en stor takk under prisutdelingen.

– En genuin tro på det vi gjør og produktene vi lager, i kombinasjon med å velge de beste samarbeidspartnerne, har vist seg å være suksessformelen nok en gang. Dette er kjempegøy! Og bare vent; «The show has just begun», avslutter Beck Sætre.

Bookmark and Share