Lofoten har forlengst vunnet hjertene til sjømatelskere over hele Norge med sine smakfulle fiskeprodukter og humørfylte markedsføring. «Hold i torsken» vant sølv i den internasjonale reklamekonkurransen Epica og i norske Gullblyanten, og nå har reklamefilmen også blitt belønnet med Sølvfisken for januar.
Juryen begrunner valget slik:
En nyskapende, morsom og relevant film fra Lofotprodukt. Humoren kjenner vi igjen i Norge fra Monty Python, Kirkevåg & Co og Eia, og her fungerer det godt i reklame også.
Godt gjort å sitte i Oslo å lage reklame som også treffer nordlendingene. Dramatiseringen av produktfordelene fungerer godt og filmen vokser etter flere visninger.
En rar,relevant og verdig vinner av årets første Sølvfisk.
Markedssjef Camilla Beck Sætre (i midten) sammen med Jens Hveem og Anette Hultgreen fra TV2.